OpenGL® Koordinatları Nedir?



OpenGL® koordinatları, sanal, üç boyutlu (3D) boşluk içindeki belirli konumları gösteren sayısal değerlerdir. Bu değerler, aritmetik ve cebirdeki matematiksel devlet desteğiyle iş kurmaaktivitelerde bir grafik üzerinde çizilenlere benzer bireysel puanlardır. Bu sistem türünü kullanarak, koordinatlar, üç noktanın her birinde bu belirli noktanın konumunu gösteren üç farklı değerle tanımlanabilir. OpenGL® koordinatları genellikle yukarı veya aşağı pozisyon olan “Y ekseni” boyunca gösterilir; bir noktanın konumunu, ortanın soluna veya sağına dikte eden “X ekseni”; ve bir görüntüleyicinin noktaya ne kadar yakın veya uzak olduğunu gösteren bir “Z ekseni”.
OpenGL® koordinatlarının konumunu belirlemek için kullanılan sistem, matematikteki denklem ve değerleri grafiklemek için kullanılana oldukça benzemektedir. Bu sistemlerin tipik olarak iki yön ve değere, bir “X” ve “Y” değerine sahip olmasına rağmen, OpenGL®'de kullanılan sistem, bir nesnenin 3D uzayda nerede olduğunu belirlemek için üçüncü bir değere sahiptir. Bunlar programcı tarafından, farklı OpenGL® koordinatlarını farklı noktalara atamak için kullanılır, daha sonra programda nesneler oluşturmak için kullanılabilir.
OpenGL® koordinatlarının kullanımını öngörmek için basit bir yol, matematikte kullanılan temel bir grafiği ele almaktır. Bu sistem türünde yatay bir çizgi ve dikey bir çizgi veya bir X ekseni ve bir Y ekseni vardır. Bu ikisi arasındaki kesişme noktası, tipik olarak X eksenini ve Y ekseni üzerindeki ikinci gösterge konumunu temsil eden birinci sayı ile koordinat (0, 0) ile gösterilir.
OpenGL® koordinatları, benzer bir sistem kullanır ve programdaki nesnelerin, bu eksenler boyunca mesafelere değerler atamasına izin verir. Sayısal değerler daha sonra bir noktanın (0, 0) bu merkezi kesişme noktasından mesafesini belirtmek için kullanılır. Negatif değerler eksenlerde sola veya aşağıya doğru gösterirken pozitif değerler sağa veya kavşaktan yukarı doğru pozisyonları temsil eder. Bu, (1, 1) noktasındaki bir noktanın, devlet desteği hayvancılıkmerkezi noktanın sağından bir birim ve ondan bir birim olduğu anlamına gelir.
Bu iki eksene ek olarak, OpenGL® koordinatları da alanın üçüncü boyutunu temsil eden bir Z ekseni kullanır. Temel olarak, bu değer, bir noktanın, boşluk içindeki görünmez kameranın görüntüleme konumundan ne kadar yakın ya da uzak olduğunu kontrol eder. Bu kamera, OpenGL® kullanılarak oluşturulan sanal ortamda olsaydı bir görüntüleyiciyi temsil eder. Z-ekseni üzerindeki pozitif bir değer, kameraya yakın olan bir nesneyi kesişme noktasından daha fazla gösterir, diğer bir nokta ise, daha uzakta bulunan noktalar için negatif bir sayıdır.

OpenGL® koordinatlarının tüm sistemi, bir kişinin sanal 3D alanı içindeki bir noktanın kesin yerini göstermesine izin verir. Bu nedenle, birisi, bir nokta (1, 2, 3) olan bir noktayı, merkez noktadan bir izleyiciye doğru iki ünite ve üç üniteyi bir noktaya gösterebilir. Soldan bir birim, iki birim yukarı ve izleyiciden merkezi noktadan bir birim olan bir (1, 2, -1) ikinci bir nokta yaratılabilir. Bu iki nokta daha sonra 3B ortam içinde varolan bir çizgi ile, daha fazla nokta ve çizgiler oluşturarak daha karmaşık şekiller oluşturarak birleştirilebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sistem Kaynakları nedir?

Kaydırma çubuğu nedir?

Hipermedya nedir?