OpenGL® Renderer Nedir?
OpenGL® renderer, bir programdan matematiksel, geometrik ve
doku bilgilerini almak ve bir çıktı cihazında görüntülemek için tasarlanmış bir
yazılım uygulaması, kütüphane veya soyut bir programlama arabirimidir (API).
Bir OpenGL® işleyicisinin görevi, koordinatlar, vektörler ve diğer sayılar
olarak depolanan üç boyutlu (3B) bir nesne hakkındaki bilgileri ve
ışıklandırma, dokular ve uygun görüntüleme açısı ile bir görüntüye dönüştürmek
arasındaki farkı kapatmaktır. OpenGL® kendi görsel gerçekleştirme uygulamasını
içerir, ancak bu,kredi kartı başvurusu World mevcut algoritmaları geliştirmek veya belirli donanım
yapılandırmaları ile desteklenmeyen özellikleri desteklemek için geçersiz
kılınabilir. 3D grafik kullanan birçok program genellikle donanım tarafından
desteklenenlere bağlı olarak kullanılan oluşturucu türünü seçme seçeneği
içerir.
Bir OpenGL® renderer için bir kullanım OpenGL® API ve bazı
özel veya özel donanım arasında özel bir arayüz sağlamaktır. Bu, genellikle 3D
cihazlar gibi benzersiz özellikleri destekleyen mobil cihazlar veya özel
ekranlarda görülür. Bir uygulamanın oluşturma bölümünü özelleştirerek, çıktı
ortamının sınırlamaları veya özel yetenekleri hedeflenebilir, böylece program
sorunsuz çalışır ve istenen şekilde görüntülenir.
Bir OpenGL® renderer için başka bir uygulama, fonksiyonları
daha hızlı ya da varsayılan rendererdanfarklı bir şekilde gerçekleştirecek
şekilde düzenlenmesine yardımcı olmaktır. Bu, oyun dışı programlarda nadiren
kullanılan belirli özelliklerin ve işlevlerin, yüksek kare hızları ve tutarlı
performans elde etmek için daha da genişletilmesi gereken bazı video
oyunlarında görülebilir. Diğer oluşturma yöntemleri grafik sorunlara neden
olduğunda , cepten kredi kartı başvurusuhata
ayıklama ortamı sağlamak için oyun geliştirme sırasında özel bir oluşturucu da
kullanılabilir .
Güvenlik, taşıma veya diğer gömülü sistemler gibi, gerçek
zamanlı bilgileri görüntülemek için yazılımın OpenGL® kullanılarak
yazılabileceği, ancak yazılımın bir grafik kartı olan bir sistemde
çalıştırılamayacağı belirli durumlar vardır . Bunun bir örneği, yazılımın bir
masaüstü bilgisayar sisteminde geliştirildiği ve test edildiği bir uçak
üzerindeki bir göstergedir. Bu durumda, bir yazılımın standart işlev çağrıları
kullansa da, herhangi bir aramanın grafik donanım eksikliğinden dolayı
çalıştırılmamasını sağlamak için bir OpenGL® işleyici kullanılabilir. Bu,
standart programlama kitaplıklarının yeniden yönlendirilmiş yazılım öykünmesi
yoluyla herhangi bir yerde kullanılabileceği bir yoldur.
Yorumlar
Yorum Gönder