OpenGL® Renderer Nedir?



OpenGL® renderer, bir programdan matematiksel, geometrik ve doku bilgilerini almak ve bir çıktı cihazında görüntülemek için tasarlanmış bir yazılım uygulaması, kütüphane veya soyut bir programlama arabirimidir (API). Bir OpenGL® işleyicisinin görevi, koordinatlar, vektörler ve diğer sayılar olarak depolanan üç boyutlu (3B) bir nesne hakkındaki bilgileri ve ışıklandırma, dokular ve uygun görüntüleme açısı ile bir görüntüye dönüştürmek arasındaki farkı kapatmaktır. OpenGL® kendi görsel gerçekleştirme uygulamasını içerir, ancak bu,kredi kartı başvurusu World mevcut algoritmaları geliştirmek veya belirli donanım yapılandırmaları ile desteklenmeyen özellikleri desteklemek için geçersiz kılınabilir. 3D grafik kullanan birçok program genellikle donanım tarafından desteklenenlere bağlı olarak kullanılan oluşturucu türünü seçme seçeneği içerir.
Bir OpenGL® renderer için bir kullanım OpenGL® API ve bazı özel veya özel donanım arasında özel bir arayüz sağlamaktır. Bu, genellikle 3D cihazlar gibi benzersiz özellikleri destekleyen mobil cihazlar veya özel ekranlarda görülür. Bir uygulamanın oluşturma bölümünü özelleştirerek, çıktı ortamının sınırlamaları veya özel yetenekleri hedeflenebilir, böylece program sorunsuz çalışır ve istenen şekilde görüntülenir.
Bir OpenGL® renderer için başka bir uygulama, fonksiyonları daha hızlı ya da varsayılan rendererdanfarklı bir şekilde gerçekleştirecek şekilde düzenlenmesine yardımcı olmaktır. Bu, oyun dışı programlarda nadiren kullanılan belirli özelliklerin ve işlevlerin, yüksek kare hızları ve tutarlı performans elde etmek için daha da genişletilmesi gereken bazı video oyunlarında görülebilir. Diğer oluşturma yöntemleri grafik sorunlara neden olduğunda , cepten kredi kartı başvurusuhata ayıklama ortamı sağlamak için oyun geliştirme sırasında özel bir oluşturucu da kullanılabilir .
Güvenlik, taşıma veya diğer gömülü sistemler gibi, gerçek zamanlı bilgileri görüntülemek için yazılımın OpenGL® kullanılarak yazılabileceği, ancak yazılımın bir grafik kartı olan bir sistemde çalıştırılamayacağı belirli durumlar vardır . Bunun bir örneği, yazılımın bir masaüstü bilgisayar sisteminde geliştirildiği ve test edildiği bir uçak üzerindeki bir göstergedir. Bu durumda, bir yazılımın standart işlev çağrıları kullansa da, herhangi bir aramanın grafik donanım eksikliğinden dolayı çalıştırılmamasını sağlamak için bir OpenGL® işleyici kullanılabilir. Bu, standart programlama kitaplıklarının yeniden yönlendirilmiş yazılım öykünmesi yoluyla herhangi bir yerde kullanılabileceği bir yoldur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sistem Kaynakları nedir?

Kaydırma çubuğu nedir?

Bir Parite Bit nedir?