HTML Meta Etiketleri Nasıl Çalışır?



HTML meta etiketleri, arka planda çalışan ve genellikle bir Web sitesinin içeriği hakkında arama motorlarına bilgi sağlamak için kullanılan kodların görünmez parçalarıdır. Arama motoru optimizasyonu uzmanları genellikle bir Web sitesinin görünürlüğünü iyileştirmek ve arama motorlarının Web sitesini daha iyi kategorilere ayırıp tanımlamasına yardımcı olmak için meta etiketler kullanır. Bir web sitesi bir arama devlet desteğiyle iş kurmamotoruna gönderildiğinde, arama motoru, sitenin dizine eklenip eklenmeyeceğine karar vermek için bir tarayıcı veya örümcek robotu gönderir ve eğer öyleyse, sistemde nasıl sınıflandırılmalı. Meta etiketler, robotun Web sitesi yerleşimi, nasıl tanımlanması gerektiği ve bazı durumlarda arama sonuçlarında nasıl sıralanacağına karar vermesine yardımcı olur.
HTML meta etiketlerinin kullanımı, bir zamanlar arama motoru optimizasyonunun önemli bir parçası olarak kabul edildi. Bununla birlikte, meta etiketlerin yaygın şekilde kötüye kullanılmasıyla, birçok arama motoru sayfa sıralamasını belirlemeye yardımcı olmak için yazılı metin ve harici bağlantı gibi görünür faktörlere daha fazla odaklanmaya başladı. HTML meta etiketleri artık bir Web sitesinin içeriğini kategorize etmeye ve tanımlamaya yardımcı olmak için kullanılmaktadır ve çoğu meta etiketin kullanılmadığı için çoğu kez kullanılmayacaktır çünkü çoğu zaman arama motoru robotları tarafından fark edilmeyecektir.
Birçok HTML meta etiketi mevcut olsa da, yalnızca birkaç tanesi yaygın olarak tanınır ve yaygın olarak kullanılır. Örneğin, birçok kişi potansiyel görüntüleyenleri teşvik etmeye yardımcı olmak için açıklama etiketini kullanır. Bazı arama motorlarında, bu etiket genellikle web sitesinde neler bulunabileceğini hızlı bir şekilde tanımlamak için arama sonuçlarında görünecektir. Bazı arama motorları bütünüyle 200 ila 250 kelime tanımını kullanabilir, diğerleri arama sonuçlarında yalnızca kısmi bir açıklama yapabilir ve diğerleri devlet desteği hayvancılıkaçıklama etiketini tamamen görmezden gelebilir ve bunun yerine kendi kısa açıklamalarını oluşturmayı seçebilir.
Yaygın olarak kullanılan iki HTML meta etiketi, robot ve anahtar kelime etiketleridir. Robot etiketi çoğu büyük arama motoru tarafından tanınır ve Web sitesi oluşturucusunun hangi sayfaların dizine ekleneceğini belirlemesi için kullanılır. Anahtar kelime etiketleri, genellikle kötüye kullanıldığı için yaygın olarak tanınmaz. Çoğu durumda, bir Web sitesinin gövdesinde zaten görünen belirli anahtar kelimelerin önemini pekiştirmek için kullanılırlar. Bu tür etiketler, bir arama motorunun belirli kelimelerin veya cümlelerin yazımındaki varyasyonları tanımlamasına yardımcı olmada da yararlı olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sistem Kaynakları nedir?

Kaydırma çubuğu nedir?

Hipermedya nedir?