HTML Meta Etiketleri Nasıl Çalışır?
HTML meta etiketleri, arka planda çalışan ve genellikle bir
Web sitesinin içeriği hakkında arama motorlarına bilgi sağlamak için kullanılan
kodların görünmez parçalarıdır. Arama motoru optimizasyonu uzmanları genellikle
bir Web sitesinin görünürlüğünü iyileştirmek ve arama motorlarının Web sitesini
daha iyi kategorilere ayırıp tanımlamasına yardımcı olmak için meta etiketler
kullanır. Bir web sitesi bir arama devlet desteğiyle iş kurmamotoruna gönderildiğinde, arama motoru, sitenin dizine
eklenip eklenmeyeceğine karar vermek için bir tarayıcı veya örümcek robotu
gönderir ve eğer öyleyse, sistemde nasıl sınıflandırılmalı. Meta etiketler,
robotun Web sitesi yerleşimi, nasıl tanımlanması gerektiği ve bazı durumlarda
arama sonuçlarında nasıl sıralanacağına karar vermesine yardımcı olur.
HTML meta etiketlerinin kullanımı, bir zamanlar arama motoru
optimizasyonunun önemli bir parçası olarak kabul edildi. Bununla birlikte, meta
etiketlerin yaygın şekilde kötüye kullanılmasıyla, birçok arama motoru sayfa
sıralamasını belirlemeye yardımcı olmak için yazılı metin ve harici bağlantı
gibi görünür faktörlere daha fazla odaklanmaya başladı. HTML meta etiketleri
artık bir Web sitesinin içeriğini kategorize etmeye ve tanımlamaya yardımcı
olmak için kullanılmaktadır ve çoğu meta etiketin kullanılmadığı için çoğu kez
kullanılmayacaktır çünkü çoğu zaman arama motoru robotları tarafından fark
edilmeyecektir.
Birçok HTML meta etiketi mevcut olsa da, yalnızca birkaç
tanesi yaygın olarak tanınır ve yaygın olarak kullanılır. Örneğin, birçok kişi
potansiyel görüntüleyenleri teşvik etmeye yardımcı olmak için açıklama
etiketini kullanır. Bazı arama motorlarında, bu etiket genellikle web sitesinde
neler bulunabileceğini hızlı bir şekilde tanımlamak için arama sonuçlarında
görünecektir. Bazı arama motorları bütünüyle 200 ila 250 kelime tanımını
kullanabilir, diğerleri arama sonuçlarında yalnızca kısmi bir açıklama yapabilir
ve diğerleri devlet desteği hayvancılıkaçıklama
etiketini tamamen görmezden gelebilir ve bunun yerine kendi kısa açıklamalarını
oluşturmayı seçebilir.
Yaygın olarak kullanılan iki HTML meta etiketi, robot ve
anahtar kelime etiketleridir. Robot etiketi çoğu büyük arama motoru tarafından
tanınır ve Web sitesi oluşturucusunun hangi sayfaların dizine ekleneceğini
belirlemesi için kullanılır. Anahtar kelime etiketleri, genellikle kötüye kullanıldığı
için yaygın olarak tanınmaz. Çoğu durumda, bir Web sitesinin gövdesinde zaten
görünen belirli anahtar kelimelerin önemini pekiştirmek için kullanılırlar. Bu
tür etiketler, bir arama motorunun belirli kelimelerin veya cümlelerin
yazımındaki varyasyonları tanımlamasına yardımcı olmada da yararlı olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder