İtibar Yönetimi nedir?
İtibar yönetimi, halka tanıtımı kontrol etme amacı ile bir
işletme, marka veya birey hakkındaki genel tartışmaların sürekli izlenmesidir.
Bazı firmalar, bazen tam paketler için çok yüksek fiyatlarla itibar yönetimi
hizmetleri sunmaktadır. İnsanlar ve şirketler, kredi notu düşüklere kredi veren bankalar bilgisayar meraklısı ve ayak işi
yapmak için gereken süreye sahiplerse kendi itibar yönetimini de
kullanabilirler.
İş dünyası ve bireyler her zaman itibarlarını korumakla
ilgileniyorlardı, ancak konu özellikle İnternet'in gelişmesiyle akut hale
geldi. Malzemenin ve geniş hacimli bilginin kalıcı olarak saklanması,
insanların bir üne zarar verebilecek eski ve bazen de şüpheli bilgileri
bulabileceği anlamına gelir. İtibar yönetimi ile meşgul olan şirketler ve
insanlar, kamuya açık sunumlarını olumlu tutmak için çeşitli taktikler
kullanırlar.
En temel düzeyde, itibar yönetimi, bir kişinin, işin,
markanın, ürünün veya hizmetin herhangi bir yeni bahsi için İnternet'i izlemeyi
içerir. Söz konusu olan herhangi bir zamanda olumlu, tarafsız veya olumsuz olup
olmadığını belirlemek için kontrol edilir. Negatif tartışmalar, negatif
içeriğin arama sıralamasında düşmesi için pozitif içeriğin tanıtılması için
kaldırılan negatif içerik elde etmeye çalışmaktan çeşitli biçimlerde ele
alınmaktadır. Amaç, olumlu içeriğin negatif içerikten önce ortaya çıkmasını ve
olumlu içeriğin daha fazla güvenilirliğe sahip görünmesini sağlamaktır.
Bazı kaldırma araçları basittir. Müşteri hizmetlerinden
memnun olmayan kızgın bir blogcu , kişisel bir özür mektubu ile
yatıştırılabilir. Açıkça yanlış bir içerik, bir yasal talep mektubu veya
mahkeme emrine cevaben bir İnternet servis sağlayıcısı tarafından kaldırılabilir.
Bazı itibar yöneticileri, negatif içerik almayı kabul edecek veya bir sosyal ağ
sitesinde zayıf bir saygınlığa karşı çıkacak ve bir dizi olumsuz yorum ve mesaj
göndererek olumlu geri bildirimler kredi notuna bakmadan kredi veren bankalar gönderecek siteler için ödeme yapmak
gibi diğer teknikleri kullanır .
Bu, çevrimiçi kimlik yönetiminin bir parçası, kimlik ve
sunumu çevrimiçi olarak kontrol etme sürecidir. İtibar yönetimi, kendilerini ve
şirketlerini internette tanıtmak isteyen kişiler için son derece yararlı ve çok
güçlü bir araçtır. İnternet dedikodularına ayak uydurmamak , müşteri ilişkileri
sorununu yavaşlatmakla sonuçlanabilir. Proaktif olmak, şirketlerin tüketicileri
tanımlamasına, onlarla ağ kurmasına ve ortaya çıktıkça sorunlara hızlı karar
vermelerine olanak tanır. Tüketicilerin memnuniyetsiz müşterilere kişisel
olarak ulaşmak için zaman ayıran şirketler, tüketicilerin problemlerinin tatmin
edici çözümü hakkında yazdıkları gibi, itibarda bir artışa sahip olabilirler.
Yorumlar
Yorum Gönder