İtibar Yönetimi nedir?



İtibar yönetimi, halka tanıtımı kontrol etme amacı ile bir işletme, marka veya birey hakkındaki genel tartışmaların sürekli izlenmesidir. Bazı firmalar, bazen tam paketler için çok yüksek fiyatlarla itibar yönetimi hizmetleri sunmaktadır. İnsanlar ve şirketler, kredi notu düşüklere kredi veren bankalar bilgisayar meraklısı ve ayak işi yapmak için gereken süreye sahiplerse kendi itibar yönetimini de kullanabilirler.
İş dünyası ve bireyler her zaman itibarlarını korumakla ilgileniyorlardı, ancak konu özellikle İnternet'in gelişmesiyle akut hale geldi. Malzemenin ve geniş hacimli bilginin kalıcı olarak saklanması, insanların bir üne zarar verebilecek eski ve bazen de şüpheli bilgileri bulabileceği anlamına gelir. İtibar yönetimi ile meşgul olan şirketler ve insanlar, kamuya açık sunumlarını olumlu tutmak için çeşitli taktikler kullanırlar.
En temel düzeyde, itibar yönetimi, bir kişinin, işin, markanın, ürünün veya hizmetin herhangi bir yeni bahsi için İnternet'i izlemeyi içerir. Söz konusu olan herhangi bir zamanda olumlu, tarafsız veya olumsuz olup olmadığını belirlemek için kontrol edilir. Negatif tartışmalar, negatif içeriğin arama sıralamasında düşmesi için pozitif içeriğin tanıtılması için kaldırılan negatif içerik elde etmeye çalışmaktan çeşitli biçimlerde ele alınmaktadır. Amaç, olumlu içeriğin negatif içerikten önce ortaya çıkmasını ve olumlu içeriğin daha fazla güvenilirliğe sahip görünmesini sağlamaktır.
Bazı kaldırma araçları basittir. Müşteri hizmetlerinden memnun olmayan kızgın bir blogcu , kişisel bir özür mektubu ile yatıştırılabilir. Açıkça yanlış bir içerik, bir yasal talep mektubu veya mahkeme emrine cevaben bir İnternet servis sağlayıcısı tarafından kaldırılabilir. Bazı itibar yöneticileri, negatif içerik almayı kabul edecek veya bir sosyal ağ sitesinde zayıf bir saygınlığa karşı çıkacak ve bir dizi olumsuz yorum ve mesaj göndererek olumlu geri bildirimler kredi notuna bakmadan kredi veren bankalar gönderecek siteler için ödeme yapmak gibi diğer teknikleri kullanır .
Bu, çevrimiçi kimlik yönetiminin bir parçası, kimlik ve sunumu çevrimiçi olarak kontrol etme sürecidir. İtibar yönetimi, kendilerini ve şirketlerini internette tanıtmak isteyen kişiler için son derece yararlı ve çok güçlü bir araçtır. İnternet dedikodularına ayak uydurmamak , müşteri ilişkileri sorununu yavaşlatmakla sonuçlanabilir. Proaktif olmak, şirketlerin tüketicileri tanımlamasına, onlarla ağ kurmasına ve ortaya çıktıkça sorunlara hızlı karar vermelerine olanak tanır. Tüketicilerin memnuniyetsiz müşterilere kişisel olarak ulaşmak için zaman ayıran şirketler, tüketicilerin problemlerinin tatmin edici çözümü hakkında yazdıkları gibi, itibarda bir artışa sahip olabilirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Parite Bit nedir?

Sistem Mimarisi Nedir?

Kaydırma çubuğu nedir?