Java & Reg Nedir? Sanal makine?



Java® programlama dili, bir Java® sanal makinesi (JVM) adı verilen özel yönetim yazılımı kullanır. Bu JVM, herhangi bir Java® yazılım programının bir bilgisayarda düzgün çalışması için gereklidir. JVM, bir yazılım programından gelen istekleri yorumlar ve kredi notu düşüklere kredi veren bankalar bilgisayar donanımı tarafından anlaşılan makine diline dönüştürür. JVM, pek çok bilgisayar işletim sistemi için uygun hale getiren donanım platformu agnostiktir.
Çoğu programlama dili bugün donanım platformuna özgüdür. Bu programlar, yalnızca belirli işletim sistemlerinde çalışabildikleri için tescilli olarak bilinir. Java® sanal makinesi, Java® program platformunu bağımsız kılan özel bir öğedir. Bu JVM, bilgisayar donanımı ve Java® programlama kodu arasındaki iletişimi yöneten otomatik bir irtibat sürecidir.
Bir bilgisayar kullanıcısı bilgisayarını açtığında, bilgisayar donanımı ve yazılım işletim sistemi (OS) ile etkileşime giriyor. Bilgisayar işletim sistemi, bilgisayarın fare ve klavyesindeki eylemleri yakalayan birincil aygıttır. Bu olaylar işletim sisteminden özel OS kodu kullanılarak programa iletilir. Java® sanal makinesi, OS olaylarını yakalayan ve bunları Java® anlaşılabilir mesajlarına dönüştüren bir Java® işlemidir.
Bir Java® sanal makine kullanmak çeşitli faydalar sunar. Her işletim sisteminin teknik nüansları geliştiriciden gizlenmiştir. Bu program için daha fazla çok yönlülük sağlar çünkü birden fazla bilgisayar donanım platformu ile çalışabilir. JVM ayrıca kuruluş içinde birden fazla işletim sistemi platformunun kullanılma esnekliğine de izin verir.
Bugün, Windows®, MAC®, UNIX ve Linux® dahil olmak üzere birçok işletim sistemi bulunmaktadır. Tek bir Java® yazılım programı, işletim sistemlerinin birden çok sürümü üzerinde çalışabilir. Bunun nedeni, Java® programlarının işletim sistemi ile etkileşimde bulunmak için JVM kullanmasıdır. Diğer yazılım kodu türleri, tipik olarak her işletim sistemi için ayrı bir derleme kod tabanı gerektirir.
Microsoft®.NET, her işletim sistemi için özel derleme gerektiren bir yazılım dilinin bir örneğidir. Bu tür bir yazılımı UNIX® ortamına dağıtmak için kodun yeniden derlenmesi gerekir. Bu, kullanılan her işletim sistemi için çoklu kod tabanlarının yönetimini gerektirir.
Bugün Java® sanal makine teknolojisi, dünya çapında milyonlarca bilgisayar ve aygıta dağıtılmıştır. Bu JVM, Java® geliştirme yazılımı ortamı ile İnternet'ten kredi notuna bakmadan kredi veren bankalar ücretsiz olarak edinilebilir. Bu işlem, Java® yazılım kodu bir bilgisayara yüklendiğinde otomatik olarak yüklenir.
Çoklu görev, birden fazla programın tek bir bilgisayarda paralel olarak çalışmasını sağlayan bir işlemdir. Java® sanal makinesi, çoklu görev özelliklerini destekler. Bu teknik, bir JVM'nin birden fazla eş zamanlı uygulamayı desteklemesini sağlar. Çok işlemcili yeteneklere sahip olmak , uygulamaların daha hızlı çalışmasını sağlayan değerli bilgisayar işleme kaynaklarını kurtarır .

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Parite Bit nedir?

Sistem Mimarisi Nedir?

Kaydırma çubuğu nedir?